Merida partnerem akcji „150 cm dla rowerzysty”

Bezpieczeństwo i szacunek na drodze – oto co chcą osiągnąć twórcy akcji!

” Dołączamy do akcji z dużym przekonaniem, bo powodów dla jej rozwoju niestety wciąż nie brakuje” – mówi Anna Bara, marketing manager przedstawiciela jednej z czołowych marek rowerów na świecie. ” Świadomość polskich kierowców rośnie, ale jednocześnie na drogach przybywa rowerzystów, a tym samym potencjalnie niebezpiecznych sytuacji” – dodaje Adam Osuch, koordynator akcji.

Przeprowadzono ankietę wśród miłośników dwóch kółek, statystycznie 89% polskich rowerzystów obawia się zachowania kierowców. Najczęściej podawaną w badaniu „Rowerzyści w Polsce” przykrą sytuacją, podaną przez 87% osób była: zbyt mała odległość podczas wyprzedzania roweru przez samochód.

„150 cm dla rowerzysty” organizowane od 3 lat jest jedną z odpowiedzi na nieciekawy stan rzeczy, a głównym założeniem jest oczywiście poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach, zwiększenie komfortu rowerzystów oraz uświadomienie kierowcom, jak ważna jest bezpieczna odległość od wyprzedzanych rowerzystów.

pol_pl_Merida-Freeway-9300-Lady-2016-Rower-trekkingowy-132726_1 pol_pl_Merida-Freeway-9300-Lady-2016-Rower-trekkingowy-132726_2

„Zgodnie z kodeksem drogowym wynosi ona minimum 100 cm, jednak to właśnie 150 cm znacznie zwiększa bezpieczeństwo wyprzedzanych rowerzystów. ”

Wielu pracowników Merida Polska codziennie dojeżdża na rowerze do pracy, również ich doświadczenia z dróg bywają nieprzyjemne, szczególnie jeśli chodzi o odległość, z jaką są wyprzedzani przez kierowców, dlatego Anna Bara, marketing manager marki Merida w Polsce stwierdziła – Dołączamy do akcji z dużym przekonaniem, bo powodów dla jej rozwoju niestety wciąż nie brakuje. Wierzymy, że wspólnie jesteśmy w stanie zwiększyć zasięg kampanii i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa polskich rowerzystów – Zauważyła również, iż każdego dnia rowerzyści są narażani na duże ryzyko ze strony kierowców, o czym można się dowiedzieć nie tylko z mediów. – Zależy nam na większym wzajemnym szacunku i bezpieczeństwie na drogach, dlatego mocno popieramy 150 cm jako zalecaną odległość wyprzedzania rowerzystów i cieszymy się, że możemy angażować się w tak istotną kampanię – tłumaczy Bara. Merida jako jeden z przodujących na świecie marek dwóch kołek wsparła akcję finansowo, przekazała także rowery na użytek jej organizatorów.

 

Screen-Shot-2015-03-29-at-2.19.31-PM1W całej Polsce znajdziesz ponad 50 punktów w których dostaniesz bezpłatne naklejki promujące akcję, wykonane są na trwałej folii, która umożliwia naklejenie ich na samochody, sakwy rowerowe itd.  Niebawem cała Polska będzie znać „150 cm dla rowerzysty”, promują akcję i są obecni na wielu imprezach w całym kraju! Nowe wydarzenia już wkrótce, więcej informacji znajdziesz na: www.150cm.pl.

 

pol_pl_Merida-Juliet-6-20-MD-2016-Rower-gorski-damski-132292_1pol_pm_Merida-Big-Nine-40-MD-2015-Rower-gorski-64993_4

 

 

Zadowolenia z pozyskania nowego partnera nie kryje także Adam Osuch, koordynator akcji „150 cm dla rowerzysty”. – Zaprosiliśmy do współpracy Meridę, ponieważ to marka, która angażuje się w problemy rowerzystów, co widać chociażby w mediach społecznościowych. Zależy nam, żeby firma z którą współpracujemy, aktywnie włączała się w debatę o bezpieczeństwie na drogach – wyjaśnia. – Jak sam twierdzi: Świadomość polskich kierowców rośnie, ale jednocześnie na drogach przybywa rowerzystów, a tym samym potencjalnie niebezpiecznych sytuacji – dodaje, z tego też powodu stale rośnie zapotrzebowanie na rozwój kampanii. – Byliśmy dotąd obecni na około 50 wydarzeniach, rozdaliśmy około 50 tys. naklejek promujących „150 cm dla rowerzysty” i mamy blisko 100 punktów dystrybucji naklejek na te renie całego kraju. Udało nam się nawiązać partnerstwo z wieloma organizacjami pozarządowymi, samorządami i prywatnymi przedsiębiorcami – wylicza Piotr Łuczyński ze Stowarzyszenia Zdrowy Rower. Organizatorzy akcji nie poprzestają na udziale w dwukołowych wydarzeniach czy rozpowszechnianiu naklejek, które wielu rowerzystów i kierowców zarazem umieszcza na swoich pojazdach. Podejmują oni także działania promocyjne w mediach, prowadzą również działania badawcze i edukacyjne. – Przeprowadziliśmy badania socjologiczne na rowerzystach, przygotowujemy także treści edukacyjne dla kierowców, rowerzystów i dzieci – mówi Łuczyński. Sądząc po zapale organizatorów akcji, można się spodziewać coraz lepszych efektów zwiększania świadomości na drodze. – W tym roku chcemy zrealizować spot promujący akcję, który jednocześnie wytłumaczy, dlaczego rower jest pozytywnym środkiem transportu w mieście. W przyszłych latach chcemy do akcji zaangażować kilku celebrytów, przeprowadzić kampanię outdoorową oraz zorganizować objazd polskich miast wraz z symulatorem niebezpiecznego wyprzedzania. Zamierzamy też eksportować akcję na inne kraje. Motywacji do ciągłego rozwoju akcji i poprawy sytuacji na polskich drogach nam nie brakuje – zapewnia Adam Osuch.

 

Zapraszamy na stronę sklepu sportowego Perfect Sport!

Całą kolekcję rowerów Merida 2016 zobaczysz TUTAJ 🙂